Tänder & hår

 
I måndags var det mun- och tandkontroll med Sara från Evidensia. Eftersom alla hästar behövde kollas bokade vi ett hembesök. Nemo kollades för femte gången i år och har fortfarande problem med foderinpackningar och planen är nu att med egen munstege försöka rensa själv så gott det går en gång veckan. Mill var jättefin i munnen, någon liten hake, inga bettskador eller sår, inga foderinpackningar (hurra!) men dock en liten tandfraktur. Den biten som lossnat var tydligen så liten att det inte var någon fara. Pontiac som nu närmare sig 24 år har några tänder som är mer eller mindre helt slut. Som tur är har han kvar tänder som ännu är riktigt fina och eftersom han inte har problem att tugga eller hålla hullet så funkar tuggmekaniken ett tag till förhoppningsvis!
 
Nemo är anmäld till P21 på hemmaplan på torsdag, står på 40 meters tillägg men har vi tur som kommer han vara med där framme ändå. Mill är kvalad nu men vi tränar på och väntar med start, kanske blir det dags på annandagstravet i december.
 
Jag tog fram klippmaskinen idag och halvsnaggade Mill, som stod som ett ljus när jag klippte. Guld värt med snäll och orädd häst :) Efter detta fick jag hjälp av pappa att packa in mitt nya barbord med stolen i bilen och nu är det på plats i lägenheten. I onsdags blev det äntligen omtapetserat, efter vattenskadan i våras/somras så blev tapeterna förstörda av hantverkarna som var här och bytte golv, så nu känns det ganska hemtrevligt och fint här hemma. Lite julfeeling har jag också börjat med, bytt ut lite av det limegröna mot det röda, matta kuddar och även julstjärnorna tänkte jag leta fram. 
 
Bara snön vill komma också så vore allt toppenbra!
 
 
Nemo hos tandläkaren.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0