I väntans tider.

Detta händer varje gång! Så snart jag bestämt mig för att köpa något nytt, eller gjort en beställning av hästgrejer så har jag noll tålamod. Jag vill att grejerna ska komma NU, helst igår! Just nu är det sadeln jag fyndade (en likadan som jag testade men 17,5" säte!) som jag går och längtar efter... Med lite tur så kommer den idag, men jag tippar nog ändå på nästa vecka. Suck!
 
Ute blåser det storm idag! Hade kollat på prognosen igår och det såg inte ut att bli mer än 11 m/s i byvindar och det tänkte inte skulle vara något problem, hästarna kunde gott sova ute tänkte jag. Men kring 21:30 när jag mös i soffan som bäst hör jag hur det verkligen viner utanför, kollade då på SMHI och då är det en Klass 1 Varning för kusten med byvindar upp mot 21 m/s! Jag funderade inte många sekunder innan jag bestämde mig för att åka ut och ta in pållarna. Det är inte så mycket med rädsla för att de ska vara skärrade, utan snarare för risken av fallande träd! En såhär blåsig höst/vinter/vår har jag inte varit med om tidigare vad jag kan minnas och efter en av dessa blåsiga nätter hade sju träd fallit på baksidan av stallet! Som tur var hade hästarna sovit inne även den natten...
 
Eftersom det blåser som det gör och ingen är i stallet förutom jag blir det mest troligt vilodag för alla hästarna. Pontiac gick ett pass igår längs gamla Holmsundvägen och taggad som han var så blev det mycket galopp, följt av ett avskrittningspass på banan. Nemo är för grön för att jag ska vilja ge mig ut på han själv idag i detta väder och så länge ingen är här och kan hjälpa mig hålla utkik när jag ska över vägen är det ingen idé att köra Millen heller. Så min plan för förmiddagen är att göra fint i stallet, påbörja nya pärlpannband och sedan förbereda för eftermiddagens fyra sadelutprovningar. Imorgon ska jag köra häst igen på Umåker så det blir att läsa på lite km-tider också för att vara bättre förbredd denna gång!
 
Mina två första pärlpannband!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0