Garage-mek och vårmys

Hästbussen börjar så smått närma sig färdigt skick. Nu har vi bytt mellanvägg, lite plåtar, lagt ny plastmatta i överskåpet och pappa har även målat om hela skåpdelen utvändigt och även snyggat till huven och lacken runt om. Det som fattas är dekalerna som förhoppningsvis kommer från Oslo nästa vecka. Sen kan vi ta premiärturen! :) Den rutten kommer iofs mest troligt gå till veterinären med Mill för ett återbesök, så det blir spännande i vilket fall!
 
Idag red jag Nemo, på hans första längre tur i skogen. Pga en tappsko fick jag med mig en ryttare på Pontiac som snällt lunkade på och hade lugnade effekt på Nemo. Han har verkligen varit supersnäll hittills, men det känns att han är lite på tårna och vaken på allt som händer, så det gäller att inte slappna av alltför mycket.
 
Imorgon ska jag hämta ut ett paket med nya pärlor och fortsätta med min pannbandstillverkning, tjoho! Har blivit lite besatt av dessa pärlor, men det blir ju så fint! :)
 
Idag tog alla hästar sig en tupplur i vårsolen, Mill, Nemo och Pontiac fick vara utan täcken ett tag och då passade dom på att mysa ner sig i höet som ligger utspritt i hagen. Det såg minst sagt skönt ut!
 

Disney tycker det är sådär kul när vi är i garaget hela dagarna...
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0