Påskledighet!

Inledde denna långfredag med en liten sovmorgon, har i veckan inte kunnat bo eller sova hemma eftersom det är en vattenskada i mitt kök och nu består köksgolvet av en spånskiva. Betongen har bilats bort och nästa vecka ska diskbänken flyttas så det sista av golvet kan tas bort. Inför detta har kaklet rivits och bakom det var det asbest så igår pågick det sanering och allt i köket utom kaklet var inplastat. Under hela denna process tycker skaderegleraren på Bostaden att jag fortfarande kan bo här och jag ska få hyresreducering för den procent av golvytan jag inte kan nyttja. Jag däremot tycker det är orimligt att bo bland betongdamm och hantverkare... Men men!
 
Jobbet med rakbanan fortsätter i snabb takt, nu är grunden lagd från början till slutet och nästa steg är att jämna till den ytterligare och sedan ska vi välja ytmaterial. Mest troligt måste underlaget "vila" ett tag för att sätta sig och därefter kunna jämnas till igen där det behövs. Igår var den stora grävmaskinen på gården istället och planade ut en yta på gaveln av stallet där det legat ett stort stenberg. Nu är det lagt en trumma i en bit av bäcken och stenarna är utspridda för att sedan täckas av finare material. Blir riktigt bra det med! :)
 
Idag blir det en ridtur på em med Mill, före det tänkte jag rida Pontiac på banan och även löslongera Nemo igen. Eftersom jag är ledig i helgen blir det mycket tid i stallet, har ju knappt hunnit med det i veckan tycker jag! ;)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0